MobilePay i Biblioteket-appen
MobilePay er en tilkøbsfunktion til Biblioteket-appen.
Funktionen i Biblioteket-appen gør det nemt for brugerne at betale gebyrer og erstatninger uden at skulle forlade appen.
Nem betaling
I Biblioteket-appen kan brugeren få et hurtigt overblik over sine mellemværender og betale dem.
- Gå til Min side i bundmenuen.
- Under mellemværender vises de gebyrer og erstatninger, som brugeren skylder.
- Tryk på knappen “Betal med MobilePay”.
- Brugeren føres over i MobilePay-appen, og betalingen gennemføres med et swipe.
- Brugeren sendes tilbage til Biblioteket-appen og modtager en kvittering på mail, hvis en mail er tilknyttet.
Har brugeren ikke MobilePay installeret på sit device, vil hun blive bedt om at installere fra App Store eller Google Play.
Beløbet reserveres
Når brugeren har gennemført betalingen i MobilePay, reserveres beløbet. Det sker for at sikre, at betalingen er registreret i FBS (Fælles Bibliotekssystem), inden den bliver trukket på brugerens konto.
Læs mere om hvorfor beløbet reserveres
Betalingsoversigt
Betalingerne foretaget med MobilePay bliver hver kvartal sendt fra Redia til biblioteket. Biblioteket modtager også en oversigt over betalingerne, som er gennemført med MobilePay.
Log over betalinger
Med MobilePay-funktionen får biblioteket adgang til en log over de betalinger, som brugerne har foretaget i Biblioteket-appen. Her gemmes alle betalinger - både gennemførte og ikke-gennemførte. Betalingerne er listet med Fee-id og Order-id, hvormed man hurtigt kan slå bestemte sager op.
MobilePay til dit bibliotek?
Hvis du ønsker at høre nærmere om MobilePay til netop dit bibliotek, skal du endelig skrive til sales@redia.dk eller ringe direkte på +45 70 20 11 30.
OBS! Vær opmærksom på at mange kommuner går over til ØiR. For disse kommuner vil MobilePay i Biblioteket-appen blive udfaset.
Læs mere her: Håndtering af mellemværender efter ØiR
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.