Indsend en supportsag via Redia Support forside eller knappen i øverste højre hjørne. Hvis du udfylder punkterne, som beskrevet nedenunder, har support-teamet et bedre udgangspunkt for at hjælpe.
Vælg produkt:
Vælg først "Biblioteket-app" som produkt i drop-down menuen. Herefter udfoldes supportformularen med spørgsmål, som er relevante for at svare på supportsager om dette produkt.
E-mailadresse:
Hvis du ikke er logget ind skal du indtaste e-mailadresse. Hvis du er logget ind er det ikke nødvendigt og du vil samtidig have mulighed for at sætte andre CC på supportsagen.
Navn:
Angiv venligst navn.
Kunde:
Kunder kan have forskellige indstillinger og funktioner i Biblioteket-appen og derfor er det vigtigt for support-teamet at vide hvilket kommunebibliotek supportsagen drejer sig om.
Kategori:
Vælg kategori i drop-down menuen: spørgsmål, fejlmelding, udviklingsønske eller bestilling. Dette gør det lettere for support-teamet at gribe supportsagen an.
Hvis fejlmelding vælges, vil der blive tilføjet mulighed for at angive enhed (iOS eller Android), softwareversion og appversion. Disse informationer er vigtige for at kunne reproducere og fixe fejlen.
Emne:
Lav en sigende overskrift for fejlen:
- Vær konkret f.eks. "Forkert tekst ved betaling" eller "Relaterede materialer vises ikke".
- Undgå generelle vendinger som "Android-fejl" eller "Problemer med appen".
Beskrivelse:
Beskriv suppportsagen så præcis som muligt:
- Hvor i appen befandt du dig, da fejlen indtraf?
- Hvad oplevede du?
- Vær konkret f.eks. "Trykker på x knap, den blinker ved klik, men der sker ikke noget".
- Undgå vendinger som "Anmeldelser virker ikke".
- Hvordan så det ud?
- Tag meget gerne screenshots og vedhæft dem til supportsagen.
- Hvad gik forud?
- F.eks. "Er inde på et materiale "Cash" af Jens Lapidus > starter en søgning i øverste højre hjørne > trykker tilbage fra søgningen via pilen i venstre hjørne > kommer tilbage til søgningsfeltet, ikke det oprindelige materiale.
- Opleves fejlen i forbindelse med "content" f.eks.:
- Angiv da relevant info, f.eks. materialets titel og forfatter eller arrangementets titel og dato.
- Et materiale
- Et arrangement
- Evt. login til en testbruger, som det kan genskabes for.
- Hvilken version af styresystemet? F.eks.:
- iOS 12.4.1
- Android 7.0.
Vedhæft:
Vedhæft meget gerne screenshots ved f.eks. fejlmeldinger, det gør det lettere at producere fejlen.
OBS! Skriv eller tilføj aldrig filer med personoplysninger på dine supportsager.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.