Med release iOS 3.4.4 og Android 3.4.5 af Biblioteket-appen bliver Biblioteksvagten tilgængelig i appen for de kommuner, der er medlem af servicen. Medlemsbibliotekerne skal ikke selv gøre noget i forbindelse med releasen.
Biblioteksvagten er bibliotekernes nationale spørgetjeneste og en sammenslutning mellem 51 af landets folkebiblioteker. Biblioteksvagten samarbejder endvidere med en række forskningsbiblioteker. Brugeren kan i Biblioteket-app’en få svar på sine spørgsmål, f.eks. få svar på faktuelle spørgsmål, hjælp til søgestrategi, henvisninger til bøger, artikler, webressourcer, m.m. Biblioteksvagten kan om nødvendigt videresende spørgsmål til besvarelse ved det lokale bibliotek.
Sådan virker funktionen
Brugeren kan skrive til Biblioteksvagten igennem appen på to forskellige måder:
- Ved at gå ind på "Min side" og derefter "Beskeder" og trykke på skrive-ikonet.
- Ved at gå ind på “Mere” og derefter vælge “Spørg en bibliotekar”
Brugeren skriver sit navn og beskeden til biblioteksvagten.
Herefter har brugeren mulighed for at angive, om der er en deadline på svar: ingen tidsfrist, 2 timer, 1 dag eller 1 uge.
Til sidst indtaster brugeren sin e-mail og trykker på Send spørgsmål. Brugeren vil få svar tilbage på den indtastede mail.
Hvis brugeren undervejs ønsker at læse privatlivspolitikken, kan brugeren trykke på linket “Se privatlivspolitik”. Herved åbnes appens privatlivspolitik. Den kan tilgås under hele flowet.
Markedsføringsmateriale
I kan infomere brugerne på jeres bibliotek om funktionen Biblioteksvagten i Biblioteket-appen ved hjælp af dette markedsføringsmateriale:
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.