Wayfinding funktionen gør det nemt at finde rundt på biblioteket. Med overblikskortet kan brugeren udforske biblioteket og finde bestemte interessepunkter eller lokalisere materialer med “Find materialet”-funktionen i materialevisningen.
Opstartsproces
Implementeringen af Wayfinding funktionen er delt i to faser. Til hver fase vil I modtage en mail fra os om fasens indhold og en vejledning til, hvad I skal gøre i den pågældende fase.
Vi vil gennem hele processen være tilgængelige til at svare på spørgsmål og hjælpe jer bedst muligt gennem opstartsprocessen.
Fase 1: Indsamling og behandling af kortmateriale
For at kortleverandøren kan tegne det digitale kort, skal de bruge kortmateriale fra jer. Det kan f.eks. være en plantegning over biblioteket. Derudover skal I udfylde et regneark med oplysninger om de forskellige områder på kortet.
Ved opstart af fase 1 får I tilsendt en mail med et link til en vejledning og til et regneark, som I skal udfylde. Vejledningen beskriver kravene til kortmaterialet og forklarer, hvordan regnearket skal udfyldes. Herefter sendes kortet og regnearket til os og vi sender det videre til vores samarbejdspartner MapsPeople.
Fase 2: Udfyldelse af CMS og test undervejs
Når kortleverandøren har tegnet jeres kort, får I adgang til et Content Management System (CMS), hvor I indtaster interessepunkter og oplysninger om materialernes placering.
Når vi er klar til at indlede fase 2 vil I modtage en mail fra os med adgang til CMS’et samt en vejledning til, hvordan I udfylder det og tester undervejs.
Så snart I har kvalitetssikret funktionen og meldt tilbage til os, idriftsætter vi Wayfinding for jeres brugere, så de kan få glæde af den nye funktion.
Wayfinding til dit bibliotek?
Hvis du ønsker at høre mere om Wayfinding til dit bibliotek, er du meget velkommen til at skrive til sales@redia.dk eller ringe på +45 70 20 11 30
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.